14 Mac 2015

SANTAI SEBELUM MISI MENJEJAK SUNRISE DI BROMO

Perjalanan menuju probolinggo dan cemara lawang dimana letaknya gunung Bromo ini adalah dengan mendaki bukit dengan jalan yang penuh berliku.sepanjang perjalanan kita dihidangkan dengan view yang memukau.di sekitar lereng2 bukit kelihatan pokok ubi kentang dan daun bawang yang tumbuh subur

Di hotel inilah saya menginap dengan bayaran sekitar rm166 termasuk sarapan pagi buffet.harganya agak mahal kerana kedudukannya yang strategik dan pemandangan gunung Datuk yang dapat dilihat dihadapan hotel ini.

setelah smpai dan check in hotel...tibalah masa untuk explore kawasan yang sekitarnya

Cuaca disini amatlah sejukk..entah berapa suhunya..nasibla ada bw  kot..tp hand glove tu sya beli kat kedai depan hotel je..walaupun dah petang tapi persekitaran dingin dan diselaputi kabus...

Hari Pertama di disini ..saya hanya santai -santai kawasan sekitarnya...nak rehatkankan badan..esok pagi nak bangun awl gak.nak ttgu mentari tu...
so dinner pun order kat hotel je..harganya pun berpatutan.saya makan nasi berlaukkan ikan sweatsour